Artiste éclairage / Lighting Artist (MR. X)

  • Montreal, QC, Canada
  • Contract

Company Description

MR. X is composed of a unique and gifted team of artists, filmmakers and programmers devoted to the art, craft and technology of visual storytelling. Our talented staff, committed to quality above all else, has achieved some of the most original and photo-realistic visual effects and animation seen on film to date. If you have the imagination, talent and drive, then MR. X is looking for you.

 

Job Description

 

 

Les artistes en éclairage sont responsables de produire un éclairage et un rendu de haute qualité pour nos scènes CG. Si vous avez une passion pour l’éclairage et que vous savez vous servir de Maya et Renderman, nous aimerions prendre contact avec vous, que vous soyez récemment diplômé, à la recherche de nouveaux défis ou encore que vous soyez habitué à diriger des équipes de DT en éclairage - Tous les niveaux sont la bienvenue!

 

  • Responsable de l'assemblage finale et rendu des éléments requis pour finaliser les effets visuels des plans,
  • Impliqué à tout les niveaux dans la production, incluant la pré-visualisation de séquences complexes, LookDev et Recherche et Développement,
  • Optimiser et résoudre les problèmes d’éclairage et de rendu dans un environnement en constant changement,
  • Travailler en étroite collaboration avec les Superviseurs CG pour déterminer la meilleure approche pour résoudre les défis de la création 3D et développe le rendu finale
  • Travaillera en étroite collaboration avec les Compositeurs numériques pour finaliser les plans sélectionnés et que les éléments générés par ordinateur son parfaitement intégrés dans les plans réels

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Lighting TDs are responsible for producing high-quality
lighting and rendering for our CG scenes. If you have a passion for
lighting and can use Maya and Renderman then we want to hear from you,
whether you've just graduated, are looking for new challenges or are
used to leading teams of Lighting TDs - all levels are welcome!

  • Responsible for final 3D scene assembly and rendering of elements required to complete visual effects shots,
  • Engaging at every stage of production including pre-visualization of complicated sequences, look development, and research and development,
  • Optimize and troubleshoot lighting and rendering problems in a fast paced environment,
  • Working closely with CG Supervisors to determine best approach to solve 3D challenges and develop final look,
  • Will work closely with compositors to finish selected shots so that computer generated elements are seamlessly integrated with live-action plates.

 

Qualifications

Pour susciter notre attention, vous devriez avoir plusieurs des compétences suivantes :

  • Expérience avec Maya et/ou Houdini avec de solide connaissance dans la production de film / techniques de post-production dans un environnement de production,
  • Expérience intermédiaire en composition numérique (Nuke),
  • Capable de résoudre les problèmes et de prévoir les problèmes potentiels des tâches assignées,
  • Capable de respecter les échéances personnes et collective,
  • Excellentes aptitude de communication. Les candidats doivent être capable de travailler en équipe, conseiller et être attentif aux détails dans un environnement de production en constant changement.
  • Expérience avec Renderman, Redshift, et/ou Mantra est un plus,
  • Expérience avec Texture Painting ou Look Development est un plus,
  • Expérience en modélisation/texture 3D est un plus,
  • Expérience  en script avec Python est un plus,
  • Au moins 3 ans d’expérience en tant que artist d’éclairage pour des longs métrages,

Même si au moment de votre candidature nous n’avons pas de poste vacant au sein de notre équipe d’éclairage, nous resterons en contact avec vous pour de futures opportunités. Si nous pensons avoir un poste susceptible de vous intéresser, nous reprendrons contact avec vous très rapidement!


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For consideration we would expect many of the following skills:

 

  • Experience with Maya and/or Houdini as well as a firm understanding of film production / post production techniques in a production environment,
  • Intermediate-level compositing experience (Nuke),
  • Ability to problem solve and predict potential problems with assigned tasks,
  • Ability to manage personal as well as team milestones and deadlines,
  • Strong communication skills are critical. Candidate must be able to work within a team, taking direction and exercising attention to detail in a fast-paced production environment,
  • Experience with Renderman, Redshift, and/or Mantra a plus,
  • Experience with Texture Painting or Look Development a plus,
  • Experience with 3D modeling/texturing a plus,
  • Experience with Python scripting a plus,
  • At least 3 years of experience lighting for Feature Films.

 

Whilst we may not have a suitable vacancy within our Lighting team at the time you apply we will ensure that we keep in touch for future opportunities. If we do have a position we think would interest you then we will be in touch really soon!

Additional Information

Toutes vos informations demeureront confidentielles, conformément avec la réglementation sur l'équité en matière d’emploi.

Le masculin est utilisé afin d'alléger le texte.

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All your information will be kept confidential according to EEO guidelines.

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