Artiste Rigging / Rigging Artist

  • Montreal, QC, Canada
  • Full-time

Company Description

Part of the Mikros company and the Technicolor group, Mikros Animation's studios are dedicated to high-end CG Animation for feature films and episodic.

Galvanized by a proven track record, the teams in Paris, Montreal and London are working on their 9th feature film. The diversity, richness and ambition of contents go hand in hand with a collaborative and creative atmosphere where talent can best develop.

Job Description

L’artiste Rigging est responsable du design et du maintien d’un rig (squelettes/armatures) efficace et performant pour les assets du film et a une excellente compréhension du pipeline et méthodes de production CG. Il détient de solides compétences artistiques et organisationnelles. 

  • Travaille avec lead/superviseur Rigging pour établir un rig (squelettes/armatures) d’animation robuste qui reflète le ton et le style du film
  • Crée a des rigs (squelettes/armatures) de corps et facials de haute qualité qui répondent aux exigences techniques  et stylistiques du film
  • Travaille étroitement avec l’équipe d’animation et s’assure que les besoins de production sont compris et que les animateurs ont des assets rapides, efficaces et intuitifs
  • Crée et ajuste les standards de rig (squelettes/armatures); 
  • Apporte des idées et des solutions techniques et visuelles pour le film; 
  • Contribue activement à créer un film de qualité tout en manageant les problématiques de la production; 
  • Est proactif (alerte sur les délais et résolutions de problèmes techniques) afin de respecter le calendrier de production; 
  • Bonne connaissance en anatomie.
 
  • Work with the Rigging Lead/Supervisor to establish a rig that fully supports an animation style that reflects the tone of the film, and maintain the style throughout the film;  
  • Work to create top quality body and facial rigs that meet the desired quality and style; 
  • Work closely with the Animation Team to ensure that the productions’ needs are understood and met, and that animators have fast, efficient, intuitive puppets; 
  • Create and adjust rigging standards; 
  • Provide creative ideas and solutions for the film on both a visual and technical level; 
  • Be a key contributor to create an engaging animated film of top quality, while managing and reducing the complexities of production; 
  • Be able to flag and solve potential  problems to stay on schedule;   
  • Good knowledge in anatomy. 

 

Qualifications

  • Bonne connaissance de tous les aspects CG, pipeline et softwares/plugins associés
  • Expérience des différentes techniques de rigging (squelettes et armatures) dans Maya et capacité  à optimiser la performance des rigs (squelettes/armatures); 
  • Expérience avancée en rigging (squelettes et armatures) de personnages basés sur un pipeline Maya
  • Capacité à prendre des décisions
  • Expertise sur Maya et solides compétences en MEL et scripting Python
  • Excellentes compétences en communication et très bon joueur d’équipe
  • Fait preuve de créativité dans la résolution des problèmes
  • Connaissance du c++ est un plus
  • Expérience en projet cartoon est un plus
 

 

  • Comprehensive knowledge of all aspects of CG, pipeline and associated software/plugins
  • Experience in a variety of Maya rigging techniques, and the ability to optimize performance of rigs
  • Advanced hero character rigging experience with a Maya based pipeline
  • Must be able to take direction
  • Expert in Maya, with strong skills in MEL and Python scripting
  • Good communication skills are and excellent team player
  • A creative problem-solver
  • Knowledge in c++ is a plus
  • Experience in cartoony project is a plus

 

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