Animateur 3D / 3D Animator

  • Montreal, QC, Canada
  • Contract

Company Description

Part of the Mikros company and the Technicolor group, Mikros Animation's studios are dedicated to high-end CG Animation for feature films and episodic.

Galvanized by a proven track record, the teams in Paris, Montreal and London are working on their 9th feature film. The diversity, richness and ambition of contents go hand in hand with a collaborative and creative atmosphere where talent can best develop.

Job Description

Mikros Animation est à la recherche d’animateurs 3D expérimentés ayant la connaissance des grands principes de l’animation et une sensibilité particulière pour l’animation 2D pour intégrer notre équipe en pleine expansion, créer des performances stylisées et amusantes.  Nous travaillons dans un environnement interactif, dynamique et créatif où nous mettons un point d’honneur à produire des films de grande qualité. Les Animateurs évolueront sous la responsabilité de leur Lead et du Superviseur d’Animation dans le respect de la vision artistique du film et du réalisateur.   Bien que le film soit en 3D, l’animation 2D aura une part importante sur ce projet, le candidat devra donc une bonne habileté à traduire des concepts 2D en 3D.   

La principale responsabilité de ce poste sera l’animation des personnages et des accessoires.   Nous sommes à la recherche d’artistes avec un solide sens du design et une excellente maîtrise de l’animation des expressions faciales, des principes de l’animation ‘cartoony’,  de la synchronisation et des principes de poids et de mécanique du corps.    

  • Travailler à partir du storyboard / animatique / layout pour créer de l’animation key-frame du niveau d’un long-métrage d’animation
  • Maintenir la continuité du travail de plan en plan
  • Respecter les quotas d’animation donnés par la production
  • Travailler étroitement avec les leads et le superviseur d’animation pour retranscrire leur vision
  • Préparer les éléments de présentation pour les dailies
  • Contribuer à la banque d’animation
 

Mikros Animation is looking for 3D Character Animators with experience and knowledge of the principles of character animation along with 2D animation sensibilities to join our growing team to create fun and stylized work.  In our fast-paced studio, we are committed to creating high quality animation and great performances. Candidates will thrive as part of our team under the direction of the Animation Supervisor and Leads aiming together to achieve the film Director’s vision. As 2D animation principals will take a front seat in our current production, an adaptability to translate 2D concepts to a 3D world is important.   Entries in the department will be made between February and spring 2019.

Your primary responsibility will be the animation and performances of all assigned characters and props. We are looking for artists with a strong sense of design, an aptitude for facial animation and lip sync while maintaining strong fundamentals in weight, cartoony animation concepts as well as body mechanics.   

  • Work with the storyboard / animatic / layout and create feature level, key-framed animation;
  • Working in continuity with shot before and after;
  • Work with animation quotas given by the production;
  • Work closely with Animation Leads and Director to bring the film to life;  
  • Prepare elements for presentation in dailies and rounds for approval;  
  • Actively participate in creating and maintaining the animation library. 

Qualifications

  • Détenir un diplôme d’études collégiales en infographie 3D / spécialisation animation 3D
  • Avoir plus de 3 ans (Intermédiaires) ou plus de 5 ans (seniors) d’expérience en animation 3D avec MAYA dans un environnement de production de film / séries d’animation
  • Une expérience solide en animation CG(long-métrage) ou des compétences en animation 2D et en dessin seraient un plus
  • Avoir une bonne connaissance des techniques d’animation 2D cartoony, en plus de solides notions de posing, timing, poids et expressions faciales
  • Être capable de travailler dans un pipeline établi et travailler avec des outils créés pour le projet
  • Avoir une habileté à comprendre et interpréter un storyboard ainsi que les commentaires du Directeur d’Animation et du Réalisateur
  • La connaissance de RV et Shotgun serait un plus
  • Avoir un penchant pour un style d’animation aussi loufoque que cartoony et être capable de contourner et détourner les règles de l’animation
  • Avoir un bon sens de la communication et un excellent esprit d’équipe
 
  • College diploma or equivalent in 3D computer graphics/3D animation
  • More than 3 years (Mid) or more than 5 years (seniors) of proven work experience in 3D animation using MAYA in a film production/animated TV series
  • A strong background in feature CG character animation,2D animation and drawing / design skills,a plus
  • Strong understanding of the principles of 2D cartoony animation as well posing, timing, weight and facial expressions
  • Ability to understand and effectively interpret a storyboard and the Director’s feedback
  • Ability to work within an established pipeline and learn to use custom tools;
  • Knowledge of RV and Shotgun useful
  • An eye for whacky, cartoony animation, being ok with bending and breaking animation rules
  • A Team player and has excellent communication skills; 

 

 

Additional Information

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