Superviseur CG / CG Supervisor

  • Montreal, QC, Canada
  • Full-time

Company Description

  • Part of the Mikros company and the Technicolor group, Mikros Animation's studios are dedicated to high-end CG Animation for feature films and episodic.

Galvanized by a proven track record, the teams in Paris, Montreal and London are working on their 9th feature film. The diversity, richness and ambition of contents go hand in hand with a collaborative and creative atmosphere where talent can best develop.

Job Description

Le Superviseur CG développe l’approche technique voulue afin d’obtenir les éléments nécessaires à la production complète d’un Film d’animation. 

  • Identifier, définir, prioriser et implémenter les étapes des processus créatifs spécifiques qui amélioreront les outils créatifs de la production
  • Créer, développer et construire un consensus entre les départements de Technologie, Art et Gestion de la Production afin de réaliser la vision du ou des Réalisateurs
  • Travailler de pair avec les Ressources humaines et le Producteur CG afin de définir les priorités de recrutement et trouver les talents adaptés au projet. 
  • Travailler avec les départements de technologies, de Look développement et de la production afin de définir et de produire des objectifs de recherche et développement pour la production. Ces objectifs seront basés sur le look du film, le pipeline et le flux de travail des départements
     

The CG Supervisor, in collaboration with the Director & Producer (as well as with the Art, Lookdev, Asset Creation/Completion and other Production Departments), develops the technical approach needed to achieve the desired Look and behavior of the assets in a Fully Computer Animated Feature Film.

  • Identify, define, prioritize, and implement a specific creative workflow process which will enhance the productions creative tools
  • Create, develop, and build consensus between the Technology, Artists, and Production Management department to assist the Director(s) in realizing their vision(s)
  • Work closely with HR department, Line Producer and producer to define recruiting goals to achieve the appropriate balance of qualified talents
  • Work with Technology, Lookdev, and Production Management to define and produce R&D goals for the production. These goals should be based on the look, the pipeline, and workflow of all the departments

Qualifications

  • Compétences poussées avec Maya, Shotgun, Katana, Arnold et Nuke (Essentiel)
  • Excellentes capacités de communication interdépartementales (Producteur CG, Département artistique et l’équipe 
  • Parfaitement bilingue (Français, Anglais)
  • Avoir déjà occupé le rôle le Superviseur CG sur un long-métrage d’animation 
  • Capacité à respecter des délais serrés
  • Bonne compréhension et expérience du workflow d’un long-métrage d’animation (modélisation, textures, look développement, créature FX, éclairage et effets spéciaux)

 

  • Advanced knowledge in Maya, ShotGun, Katana, Arnold , Nuke  (Essential)
  • Excellent interdepartmental communication skills ( CG Producer, the artistic department and with the “floor team”)
  • High sense of communication especially with the directors, Line producer , the Art Department and with the  “ floor team” 
  • Completely bilingual (French/English)
  • Should have completed one CGI animation movie as a CG sup.
  • Capacity to respect tight deadlines
  • A good knowledge and experience in all areas of 3D (modeling, rigging, texturing, look development, environments, creature FX, lighting and FX)

Additional Information

  Notez que le générique masculin est utilisé dans le but d’alléger le texte. 

Privacy Policy